Žďárské vrchy 2012

Ve dnech 25.7. - 28.7.2012 jsme se zúčastnili společně se Švadlenovými a Novotnými soukromého výletu na Vysočinu do Žďárských vrchů. Ubytování zajistil Petr Novotný v Novém Městě na Moravě za hubičku. 210,- Kč. nocleh v hotelu DUO v centru města, kde již několikráte byli zejména v zimě na lyžích. Hotel neměl nějaké super zázemí (restauraci), ale pokoje 2 x 2 se společnou sprchou, WC a kuchyňkou naprosto vyhovovaly. Byli jsme v samotném centru Vysočiny. První den ve středu nám pršelo, takže po dešti odpoledne jsme procházkou navštívili areál biatlonu a prohlédli si jej před mistrovstvím světa v roce 2013. Obešli jsme jej po tratích a vrátili se zpět na ubytovnu. Druhý den, ve čtvrtek jsme v podstatě objeli nejzajímavější místa Vysočiny. Z Nového města na Moravě cyklostezkami přes Jiříkovice, Lhotku, Vysoké na Zelenou horu u Žďáru nad Sázavou. Tam jsme si prohlédli poutní kostel Sv. Jana Nepomuckého ve tvaru šestiúhelníku. Po další prohlídce zámku Kinských jsme pokračovali kolem rybníku Pilský na Dářko, Škrdlovice, kolem Cikháje na Žákovu horu, kterou jsme si pěšky vyběhli. Dále na Devět skal a pak už zpět přes Kadov, Fryšavu, Tři studně, kolem rybníka Medlov přes Rokytno do Maršovic na večeři do penzionu Romantika. Na Medlově Janě Švadlenové bouchlo zadní kolo a tak Jirka běžel s kolem až do Maršovic. Občerstvení bylo před Dářkem a pak za mírné přeháňky v Kadově. Druhý den, v pátek jsme vymysleli trasu na východ a sever přes Zubří, Vojtěchov, Lísek, Jimramovské Pavlovice do Jimramova, Borovnice, pak podél Svratky do Spělkova, Krásné, Světy, Březiny do Milovů. První občerstvení v Borovnici v penzionu Rybářská hospoda, druhé v Milovech. V Milovech jsme se také vykoupali v rybníce. Z Milovů pak přes Blatiny, Krátká, Kuklík, Odranec, Koníkov na Pohledeckou skálu. Přes louku na večeři opět do Maršovic, ale na Maršovskou Rychtu. Čtvrtý den v sobotu jsme vyjeli opět směrem na západ nám už známými Zubří, Vojtěchov, Lísek. Tam jsme ale uhnuli přes Malý Lísek do Dalečína a pak podél Svratky a přehrady Vír na hráz. Pod hrází v osadě Vír jsme pojali občerstvení a pokračovali do Bystřice nad Pernštejnem, kde jsme naše putování zakončli jízdou vlakem do Nového města na Moravě. Denně jsme ujeli něco do 2 x 60 km, poslední den 40. Počasí slunečné na cyklování. Po dešti ve středu, který jsme strávili poznávací vycházkou, pršelo až večer v sobotu po návratu domů. Je třeba poznamenat, že výlet aktivovali Švadlenou na závodech Ob v sobotu těsně předtím. Já jsem přizval Novotné a Petr pak zajistil ubytování. Výlet se naprosto vydařil. Fotky ilustrují naše putování.