Litomyšlsko 2020

Ve dnech 11.7.2020 - 14.7.2020 jsme podnikli s BoJi sportem cyklovýlet okolím Litomyšlska. Ubytování bylo v hotelu Renospond ve Zderazu, oblasti to Toulovcových maštalí a spol. Ubytování klasické, 2 lůžkové pokoje s příslušenstvím společným 2ma pokojům. Strava solidní. Počasí: v sobotu celodenní frontový déšť, dále 3 dny jasno až polojasno s teplotami kolem 20 °C. Akorát tak na kolo v tričku. Sobotní den jsme tedy strávili prohlídkou muzea dýmek v Proseči a procházkou nejen po cukrárnách v Poličce. Tam jsme si objednali exkurzi na vyhlídkovou věž, kde pobýval několik let v mládí Bohuslav Martinů a to přímo v sedničce na vrcholu věže. Další 3 dny už jsme jeli téměř dle plánu na kolech jen s tím, že jsme vynechali některá města. Druhý den vyvezeni busem do Lanškrouna, abychom dojeli již sami na základnu, 3. den vyvezeni busem na Červenodvorské sedlo pod Suchým vrchem, abychom již opět sami sjeli dolů na základnu v Renospondu. Poslední den jsem naší skupině zorganizoval sportovní vložku jízdou lesní cyklostezkou ze základny na Nové Hrady, nikoliv tedy po silnici. Kdyby vážení, ale i já tušili, co nás čeká za bahení jízdu s několika brody, tak bychom tam nejeli. Ale zato jsme byli odměněni krásnou lesní přírodou s několika zastaveními u skal jako například Kříž u Kolumbova vejce, Kazatelna, Kupadla. Poslední bylo teda příznačné. Suchou nohou jsme neprojeli...Tož asi tak. Najeli jsme 2. den 75 km, 3. den 92 km, ale 11 jen s kopce bez šlápnutí z Červenovodského sedla do Jablonného, 4. den 44 km. Povedený zájezd. Ještě abych nezapoměl, přijeli nám v neděli večer zahrát 3x harmonikáři, 1x housličky a 1x basa. Pěkně jsme si zazpívali a poveselili se.
V Chocni jsme ještě navštívili Švadlenovi, krátce poseděli na kafíčku s tím, že nás příští den navštíví a pojedou s námi trasu. A tak se i stalo. Na konci jsou fotky z muzea dýmek v Proseči.