Jizerky na kole 2015

Ve dnech 26.5.2015 - 29.5.2015 jsme se zúčastnili cyklovýletu v Jizerských horách. Ubytováni jsme byli jako obvykle na Prezidentské. Tato chata nemá chybu. Polopenze skvělá. Také qůli tomu tam jezdím, že? Pokoje 2+3 se společnou koupelnou. Sqělé. Generální štáb ve složení Sokolík a já jako přicmrdovač jsme naplánovali výlety. V úterý 1. den pěší procházka ke hrázi přehrady Josefův důl, 2. den cyklovýlet Bedřichov, vládní cestou na hráz Bedřichovské přehrady, U Závor, Kateřinskou cestou do Fojtky, dále Mníšek a krásnou asfaltovou cyklostezkou (22) až na Oldřichovské sedlo (Hemmrich). Dále Viničnou cestou do Ferdinandova k Tetřevu. Tam občerstvení. Stoupáním Štolpišskou silnicí k vodopádu Velký Štolpich, což byl cíl naší cesty v tento den. Vytlačili jsme to až k Tetřevím boudám, kde jsme se začali vracet přes Krásnou Máří na Novou louku. Tam dočerstvení. Pak po zimní cestě pod Prezidentskou domů. Zima jak v márnici. Ráno 5, odpoledne 8 ° Celsia. Grog apod to jistil. Ujeto cca 50 km. Druhý den sjezd na hráz přehrady Josefův Důl, kolem chaty Věčného mlčení na Kristijánovskou silnici, ke Kneipě, tam zavřeno, opět kosa, tak na oběd na Smědavu. Ze Smědavy silnicí na Jizerku. Občerstvovna Pyramida to jistila. Počasí se začalo vylepšovat, takže jsme se pomalu svlékali. Přes Vlašský hřeben a Desenský hřeben Jezdeckou cestou na Protrženou přehradu. Prohlídka, svačina a přes Mariánskohorské boudy do Josefova dolu. Tam cukrárna s výborným kafem a zákusky. Odtud na hráz přehrady Josefův důl. Pepa jako jediný to vyšlapal. Z hráze pak za azurového nebe přes Jabloneckou chatu na Prezidentskou. 45 km. Třetí den už jsem nebyl, neboť jsme s Mílou jeli po snídani domů. Ale podle informací 3. den byl rozhlednový, Královka, Schovanka, Bramberk, jako vloni. Tož tak. Ještě účastníci zájezdu: Sokolík, Eva, Iva, Lukáš (NA), Šponarovi (ŽA), Milan (TP), Stáňa (NA) a my Jirka a Míla (HK). Pozdravit nás přijel Pavel od Grosmanů. Ještě jsem zapoměl říct, že cestou jsme nalézali něco málo památníčků s výkladem Sokolíka. Příště bychom mohli objezdit sever Jizerek, Hejnice, Frýdlant, Lázně Libverda, singltreky a tak, třeba z Bártlovy boudy.