Jizerky na kole 2013

Ve dnech 12.6. - 14.6.2013 jsme navštívíli Jizerské hory se Sokolíkem ve složení Zdeněk Sokolář, Zdeněk Vítek, Zdeněk Pohl, (přezdeňkováno) Lukáš Krunka, Milan Šobr a moje maličkost. Víťa si vymyslel, že projedeme všechny tisícovky. Na naší straně jich je 15, celkem i s Polskou stranou 28. Ty si necháme na jindy. Tisícovky jsme jeli ve složení Zdeněk Vítek, Zdeněk Pohl a já. Zbytek výpravy si udělal svůj program. Zde fotky dokumentují všechny navštívené tisícovky. Poslední třetí den ale pršelo v Jizerkách, což znamenalo, že poslední 3 tisícovky na naší straně musíme absolvovat asi napřesrok spolu s těmi polskými. Jako náhradní program třetího dne jsme volili ve vnitrozemí Sedmihorky, Hrubou skálu a Valdštejn. Odpoledne se sice vyjasnilo, ale kdo to měl vědít. Ubytování za hubičku (je krize) jsme volili na Bílém potoce v Bártlově boudě.Strava výborná, i ten Staromák 11 šel. Zákravanka, jakož i Pražská a slivka Vítkova zmizely po ty 2 večery. Ještě ráno bylo trochu krušné, ale spálili jsme to cestou na Smrk. Takže 1. den start na Smědavě a tisícovky v pořadí: Smědavská hora (1084 m), Polední kameny (1006 m), Bílá smrt ((1007 m), Holubník (1071 m), Ptačí vrch (1013 m), Černá hora (1085 m), Sněžné věžičky (1085 m), Na Kneipě (1013 m). Jako poslední tento den hora Jizera (1122 m). Je fakt, že skoro 50/50 to bylo přibližování na vrchol pěšo. 2. den výjezd na Smrk (převýšení cca 600 m). Tisícovky: Smrk (1124 m), Jelení stráň (1018 m), Bukovec (1005 m). Třetí den: tisícovky sjeté - prt, ale zbývají: Černý vrch (1025 m), Zámky (1002 m) a Milíř (1003 m). Vynikající boli ale palačinky na chatě Polana Izerska - Górzystów. Já dal plněnou sýrem a žampiony, kluci, kteří nedrží figuru pak tvarohem, šlehačkou a borůvkami navrch. K tomu, světe div se, Svijany. Akorát to neumějí vychladit, to pívo. Palačinky byly poloviční porce a i tak jsme byli po obědě. Pivínko jsme dali v Pešákovně, to dá rozum. Před výstupem na Bukovec. Zpět po zdolání Bukovce Svijánky na Jizerce. Třetí den, jak již avizováno Českým rájem. Občerstvení v bufiku na Sedmihorkách a to jak startovní, tak cílové (pivínko). Ti, kteří to vydrželi a startovního se zřekli, pak obědvali a pivínkovali a kafíčkovali na Vidláku. Co je zajímavé, to je to, že každá tisícovka vypadá jináč a zajímavě. To by člověk ani netušil, pokud by tam nešel/nejel. Interesantní. Vřele doporučuji. Po roce, tedy 12. až 15. 10. 2014 jsme zdolali poslední české 3 tisícovky Jizerských hor, které nám chyběly. V pořadí Milíře (998,7 m, se zdviženýma rukama 1001,2 m), dále Zámky (1002 m) a Černý vrch (1024,6 m). Foto doplněno.

• 2 videa

Panasonic DMC-FX500

Kategorie a štítky

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka